Compania Grup Servicii Petroliere, cea care deţine şi operează opt platforme petroliere în Marea Neagră şi în străinătate, a lansat la apă trei nave noi pe care este nevoie de personal specializat.

Cele trei nave noi cumpărate de companie, GSP Altair, GSP Pegasus şi GSP Centaurus fac parte dintr-un plan de reîntinerire al flotei GSP, care presupune completarea cu încă o navă soră până la sfârşitul anului 2014 şi cu alte patru nave noi anul următor. Cele patru nave cumpărate de omul de afaceri, tip „supply vessel“ l-au costat, în medie, câte 35 de milioane de dolari, iar următoarele patru, îl vor costa câte 70 de milioane de dolari, fiind vorba despre nave tip „anchor handling tug suplly vessel“, scrie Business Magazin.

„Mergem unde se va deschide lumea, lumea petrolului“, a declarat Gabriel Comănescu, proprietarul companiei şi cel mai bogat om de afaceri constănţean, la „botezul“ celor trei nave noi care au intrat sub umbrela GSP, compania care deţine şi operează opt  platforme petroliere în România şi în străinătate.

Echipajul fiecărei nave este alcătuit din 60 de persoane care lucrează în trei schimburi astfel că, prin toate cele opt nave, Comănescu va crea peste 200 de locuri de muncă. „Vom merge pe echipaj integral românesc, cel puţin la capitolul nave. Prin programul «Cadetul» vom angaja în fiecare an cadeţi absolvenţi ai Academiei Mircea cel Bătrân“.

Un angajat pe platformă sau pe navele suport fără brevet de marinar poate câştiga 2.000 de dolari, în timp ce unul specializat în produse petroliere la rangul de comandant primeşte lunar peste 10.000 de dolari, potrivit unor declaraţii anterioare acordate de surse din interiorul companiei. Sute de români sunt angajaţi pe platformele europene ale Grup Servicii Petroliere.

Potrivit omului de afaceri, trei dintre nave şi echipajele acestora vor avea ca destinaţie Marea Neagră, unde vor fi nave suport pentru platforma Development Driller II, care va începe să execute lucrări de foraj în luna noiembrie pentru compania ruşilor de la Lukoil Overseas, divizia internaţională de explorare şi producţie a grupului petrolier rus Lukoil.

Finanţarea navelor, construite în China, s-a realizat integral prin intermediul a două bănci din China. „Noile nave ne asigură capacitatea de a servi clienţii pe pieţele pe care suntem astăzi prezenţi – în Marea Neagră, Mexic, Marea Nordului şi în curând, în Africa de Vest“, a declarat Comănescu. În prezent, platformele GPS lucrează în zone precum Golful Mexic,  Marea Nordului Marea Caspică şi Marea Neagră. Omul de afaceri se află în negocieri pentru un contract în Africa de Vest cu „doi din cei şapte mari“, respectiv Exxon Mobil şi Chevron.

„Pentru celelalte nave care vin nu vom avea clar o zonă de operare, doar proiectele GSP-ului, cu ţintă deosebită Mexic, nordul Rusiei, ca suport pentru platforma Saturn şi cel mai probabil, începând cu 2015, vom începe operaţiunile în Africa de Vest“.  

Veniturile companiei vor ajunge anul acesta, potrivit omului de afaceri, la peste 400 de milioane dolari.