Directorul general al Volkswagen (VW), Martin Winterkorn, va prezenta spre sfârşitul acestui an un plan strategic care va include noi ţinte de profit şi vânzări, în condiţiile în care grupul german ar putea vinde în 2014 peste 10 milioane de vehicule, cu patru ani mai devreme decât anticipa anterior, potrivit Mediafax.

Actuala strategie a Volkswagen prevede ca grupul să devină cel mai mare producător auto la nivel mondial în funcţie de vânzări până în 2018, relatează Automotive News.

"Acum este timpul pentru un nou pas. Ne vom concentra mai mult pe clienţi şi nevoile lor viitoare", a declarat Winterkorn pentru Manager Magazin.

Alte priorităţi ale noului plan de afaceri, numit Future Tracks, sunt maşinile conectate la Internet, construcţia unor vehicule atractive pentru o populaţie tot mai îmbătrânită, eficienţa energetică şi piaţa chineză.

Planul este destinat perioadei 2018-2025 şi va dezvolta elementele esenţiale ale strategiei pentru 2018, a spus Winterkorn.

Actualul plan de afaceri prevede ca profitul operaţional să ajungă la 8% din vânzări în 2018. Pentru acest an, VW anticipează un profit operaţional de 6-7% din vânzări, comparativ cu 6% în 2013.

Anul trecut, grupul VW a vândut 9,72 milioane de vehicule