Proiectul de hotărâre privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a fost adoptat în şedinţa de miercuri a Guvernului, ocazie cu care au fost aprobate şi cele opt sedii ale Direcţiilor finanţelor publice regionale şi antifraudă.

"Astăzi am adoptat proiectul de hotărâre privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Ministrul Finanţelor, domnul Chiţoiu, şi preşedintele ANAF, domnul Diaconu, vă vor pune la dispoziţie toate datele privind structura Direcţiei Antifraudă, numărul de personal, inclusiv sediile regionale", a precizat premierul Victor Ponta, după şedinţa de Guvern.
El a adăugat că au fost aprobate cele opt sedii ale Direcţiilor Finanţelor publice regionale şi antifraudă.
"Principiul a fost acela că Administraţia Fiscală Regională să fie în cel mai mare oraş care are cel mai mare număr de contribuabili şi sper să nu greşesc, cred că este vorba despre Cluj, Braşov, Timişoara, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Bucureşti, iar Direcţiile Antifraudă - în acele oraşe care au activităţi specifice frontierelor ....Constanţa, Suceava, Oradea, în aşa fel încât să avem o repartizare uniformă în teritoriu şi o capacitate administrativă net îmbunătăţită", a declarat primul ministru.

Premierul Victor Ponta a precizat miercuri, înaintea şedinţei de Guvern, că ar vrea ca funcţionarii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală să fie mai activi la încasarea taxelor şi impozitelor, criticându-i că "au stat prost în prima jumătate a anului cu munca", dar mai bine "cu împărţitul scaunelor".

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) se reorganizează ca urmare a fuziunii prin absorbţie şi preluarea activităţii Autorităţii Naţionale a Vămilor şi a Gărzii Financiare.

În cadrul ANAF se înfiinţează Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, structură fără personalitate juridică, cu atribuţii de combatere a actelor şi faptelor de fraudă şi evaziune fiscală.